Skip to main content
Home » Kunstig intelligens » The Future of Marketing: Hvorfor AI er viktig for å være i forkant i betalt søk og utover
Sponset

Etter hvert som markedsføringen utvikler seg, øker også kravene. Se for deg Emma, ​​en erfaren markedsfører som administrerer betalte søkekampanjer. Til tross for sin erfaring, står Emma overfor en skremmende utfordring – massive data, hard konkurranse og den nådeløse endringstakten. Hennes nåværende verktøy og tradisjonelle metoder holder ikke, og hun begynner å føle presset. «Faller jeg bakpå?» lurer hun på.

Realiteten er at digital markedsføring nå er for kompleks til å takle alle endringene uten flere allierte. Nye plattformer dukker opp, konkurrenter retter seg mot den samme målgruppen, og kundenes forventninger vokser.

Markedsførere som Emma trenger smarte løsninger som kan hjelpe henne med å takle denne kompleksiteten i stor skala, og til og med utover menneskelige evner. Det er her AI trer inn: som en partner, ikke en erstatning. I kombinasjonen med AI kan vi sile gjennom data, gi utfyllende innsikt og komme med anbefalinger. Dette hjelper Emma med å tilpasse seg raskere enn noen konkurrent, som er avhengig av kun manuelle prosesser.

Christos Stavropoulos

COO, BrightBid

AI gir ny innsikt

Med AI kan Emma analysere millioner av søkeord, justere bud dynamisk og avdekke nye data og konkurransetrender på måter ingen mennesker kunne klare alene. Og virkningen av AI strekker seg langt utover betalt søk. Se for deg kampanjer tilpasset hver brukers atferd på tvers av kanaler. Man får innsikt som avslører nye kundekontaktpunkter, muligheten til å nå målgrupper der de er mest engasjerte og du får innsikt om konkurrentene dine. Alt mens Emma holder fokus på strategi og kreativitet, eller på hvordan hun kan skille sitt merke fra konkurrentene.

En ustoppelig kraft

Når vi ser fremover, vil AI bli enda kraftigere, og muliggjøre prediktiv markedsføring. Slik kan Emma forutse publikumsbehov, tilpasse seg endringer i kundeadferd og avgrense kampanjer med et nøyaktighetsnivå som bare en menneskelig berøring og maskinintelligens kombinert kan oppnå.

Men til tross for kraften, er AI alene ikke nok. I dag mangler den intuisjon, og den nyanserte kulturforståelsen som Emma kommer med. Sammen blir AI og menneskelig innsikt en ustoppelig kraft.

Fremtidens verktøy

Denne trenden kan være slutten på tradisjonelle typer digitale markedsføringsbyråer. Hos BrightBid ser vi på dette som det ultimate partnerskapet. Plattformen vår gir markedsførere som Emma mulighet til å utnytte AI for tunge løft, mens de sammen med våre ekspertspesialister fokuserer på det de er best på: å bygge forbindelser og lage fortellinger som gir gjenklang. Fra å optimalisere bud til å gi innsikt på tvers av kanaler, utstyrer BrightBid markedsførere med verktøyene for å ligge i forkant. For de som velger å omfavne AI, handler fremtiden ikke bare om å følge med – det handler om å gå foran.

Din AI-drevne motor for resultatorientert markedsføring

Vær i forkant – forbedre optimaliseringen din, overvåk konkurrentene og få kraftfulle innsikter

Next article