Skip to main content
Sponset

Her skaper gründere fremtidens teknologi og arbeidsplasser

Kun ti minutter fra Trondheim sentrum og tett på NTNU, fungerer coworking-spacet FAKTRY som et knutepunkt for teknologi og entreprenørskap. Vi snakket med to av bedriftene om hva det er som gjør det så unikt. – At vi etablerte oss på FAKTRY gjorde at vi straks hadde infrastrukturen rundt selskapet som vi trengte fra dag … Continued
Sponset

Vokser i Stavanger: KI og datastyring stadig viktigere for energisektoren

Viktige fornybarsatsinger vokser frem. Samtidig stilles det strengere krav til olje- og gassvirksomheten i Nordsjøen. At hele energisektoren er inne i en brytningstid, merkes ekstra godt i Stavanger. Dennis Peter leder avdelingen Industry & Commercial i Tietoevry Tech Services. Han understreker at energisektoren har spesielle behov som krever spisskompetanse. – Sikkerhet er avgjørende, både IT-sikkerhet og … Continued
Sponset

Løfter KI ut i hele organisasjonen

Med rundt 140 kontorer over store deler av Norden, bidrar Norconsult til å påvirke lokalmiljøer og løse små og store utfordringer for kundene. Selskapet kombinerer ingeniørfag, arkitektur og digital ekspertise, der kunstig intelligens får en stadig større rolle. Selskapet har nylig lansert en ny strategi som utforsker hvordan teknologi kan skape merverdi. – Verdi for … Continued
Sponset

Dødeligheten i oppdrettsnæringen: – Vi kan redusere fiskedødeligheten ved å ta i bruk kunstig intelligens

Et norsk teknologiselskap har utviklet et styringssystem basert på avansert AI-teknologi. Styringssystemet kan redusere dødeligheten blant oppdrettsfisk med opptil 50 prosent. Høy fiskedødelighet er et problem i norske oppdrettsanlegg. 2022 var rekordår med 58 millioner død oppdrettsfisk. Det er det høyeste tallet noen gang. 70 prosent av dødeligheten skjer som følge av stress under trengingsoperasjoner … Continued
Sponset

SupportPilot™ automatiserer 90prosent av kundehenvendelser

Orbify.AI har utviklet SupportPilot™, et system som identifiserer, prioriterer og skreddersyr svar på kundeforespørsler ved hjelp av kunstig intelligens. Systemet skaper grunnlag for formidable effektiviseringsgevinster.   – En av de største utfordringene innen kundesupport er lange responstider. Når mange henvendelser kommer inn samtidig, rekker ikke de ansatte å besvare alle raskt nok selv om de ønsker … Continued